موضوع: روغن و فیلتر مناسب پژو xu7
-
31 شهریور 1398, 10:54 #91
سلام
روغن اصلی این موتور روغن گرید 40 هست . دفترچه سازنده هم روغن 10w40 رو به عنوان روغن اول پیشنهاد داده . تمام شرکت های معتبر تولید روغن مثل توتال ، شل ، کاسترول ، والولاین و موبیل برای موتور xu7jp روغن های گرید 40 مثل 10w40 و 5w40 پیشنهاد دادند . این حرف که این موتور فقط باید از 20w50 استفاده کنه و در صورت استفاده از 10w40 یا 5w40 خراب میشه و یاتاقان میزنه و نشتی میده و روغن کم میکنه فقط و فقط زاییده ذهن و تصورات بی پایه و اساس تعویض روغنی ها و شاگرد مکانیکی های تجربی و گاراژی هست که هیچ اطلاع دقیق و علمی از تعریف ویسکوزیته و استانداردهای API و SAE و ACEA ندارند و حتی از توضیح اینکه 5w40 یا 10w40 یعنی چی عاجز هستند . این افراد فقط یک سری تصورات ذهنی خودشون رو جوری به خورد مشتری میدن و مشتری رو میترسونن که مالک خودرو فکر میکنه با طراحان طراز اول دنیا داره صحبت میکنه !!! اگر از این افراد سوال کنید استاندارد API چی هست 99.99 درصدشون حتی اسم این استاندارد رو هم نشنیدن چه برسه بخوان در موردش توضیحی بدن و بهش عمل کنند . حربه این افراد در به کرسی نشوندن تصورات اشتباهشون و جا زدن خودشون به عنوان یک متخصص ، فقط ترساندن مشتری و مالک خودرو هست .
استفاده از 20w50 برای xu7jp هیچ تاثیری جز افزایش مصرف بنزین و افزایش صدای موتور و تخریب بادامک ها در لحظه استارت سرد در پی نداره . نه تنها هیچ منعی برای استفاده از 10w40 و 5w40 برای xu7jp وجود نداره بلکه توصیه سازندگان معتبر روغن برای این موتور و توصیه سازنده خودرو در دفترچه هم همین روغن ها هست .ویرایش توسط persian_man1 : 31 شهریور 1398 در ساعت 11:00
No Replacement for Displacement
Horse power sells car but Torque wins race
-
31 شهریور 1398 10:54 # ADSآگهی بازرگانی تبلیغات هوشمند
- تاریخ عضویت
- امسال
- محل سکونت
- tuningforum.ir
- نوشته
- 1026
-
31 شهریور 1398, 11:01 #92
-
31 شهریور 1398, 11:08 #93
سلام
همین جمله " عادت کرده " دقیقا یک حرف غیر علمی و کوچه بازاری و گاراژِی هست . ما در علم مکانیک سیالات چیزی به اسم عادت کردن نداریم !!
شما یک موتور دارید که سالها واسش از روغن مینرال با کیفیت پایین استفاده کردید . اگر کارکرد موتور شما بالاست و روغن رو هم دیر به دیر عوض کردید یا کیفیت روغن و سوخت شما پایین بوده احتمال اینکه اجزای موتور رسوب و لجن گرفته باشه زیاد هست . پس اگر از یک روغن با سطح کیفی sn استفاده کنید که شوییندگی بالاتری نسبت به روغن های sl و sj داره کم کم این رسوب ها و لجن ها تا حدی شسته میشه و در فیلتر روغن جمع میشه . شما کافی هست در یکی دو بار اولی که از روغن های با کیفیت بالاتر استفاده میکنید روغن و فیلتر رو زودتر تعویض کنید تا موتور شسته بشه . پس چیزی به اسم عادت کردن و این حرفها وجود نداره . عادت کردن مال موجود زنده است نه یک تجهیز مکانیکی . موتور ماشین براساس علم مکانیک کار میکنه نه براساس روانشناسی . هیچ منعی برای استفاده از روغن گرید 40 برای موتور شما وجود نداره .
من قبلا هم بارها این موضوع رو گفتم که یک همکار دارم که یک روآ 1600 داره . در حدود بیش از 10 سال تعویض روغنی به همین بهانه های واهی واسش از روغن 20w50 مینرال استفاده کرده بود . این همکار من از صدای بالای موتور ماشینش شکایت داشت . یک روز که رفتم نگاهی به موتور بندازم دیدم که زیر کاپوت دقیقا روغن 10w40 رو به عنوان روغن اول درج کرده . بهش گفتم از روغن 10w40 استفاده کنه . زمانی که از توتال 7000 فلزی با سطح کیفی SN و ویسکوزیته 10w40 استفاده کرد کیلوکتر کارکردش بالای صد هزار بود و بیش از ده سال هم از 20w50 مینرال استفاده کرده بود . موقع تعویض روغن هم تعویض روغنی کلی تهدیدش کرده بود و همین حرفها رو زده بود که نشتی میده و یاتاقان میزنه و این حرفها و گفته بود فقط با مسئولیت خودت عوض میکنم . وقتی روغن رو عوض کرد همکارم میگفت که چه اشتباهی کرده که اینهمه سال از 20w50 استفاده کرده . صدای موتور ماشینش واقعا به طرز چشمگیری کمتر شده بود و نه نشتی داد و نه یاتاقان زد و نه هیچ مشکلی دیگری پیش آمد . ما در خوزستان زندگی میکنیم و جایی گرمتر از اینجا وجود نداره الان این همکارم برای روآ 1600 هم دیگه چند سالی هست که از 10w40 استفاده میکنه . این هم عکسی هست که از زیر کاپوت ماشینش گرفتیم . دیگه فکر نمیکنم دلیلی بهتر از این موجود باشه . هم تجربه عملی کافی موجود هست و هم دلایل تئوریک و مستندات فنی محکم . جالبه که تعویض روغنی ها و شاگرد مکانیک های تجربی که ادعاشون از ارشد ترین مهندسین شرکت های بنز و BMW بیشتر هست ، برچسبی به این بزرگی رو زیر کاپوت ندیدند و هر روز طوطی وار تکرار میکنند که فقط 20w50 مینرال بریزید !!!!!!!!!!
ویرایش توسط persian_man1 : 31 شهریور 1398 در ساعت 11:40
No Replacement for Displacement
Horse power sells car but Torque wins race
-
31 شهریور 1398, 11:33 #94
-
31 شهریور 1398, 11:42 #95
-
31 شهریور 1398, 12:46 #96
سلام
من در مورد برندها نمیتونم زیاد اظهار نظر دقیقی بکنم چون روغن تقلبی هم زیاد هست تو بازار . معمولا توتال های فلزی خوب هستند . روغن ادینول هم خوب هست . قبلا معمولا از پارس سوپر پایا هم خیلی ها راضی بودند . من خودم الان برای xu7 از ادینول سوپرلایت 5w40 استفاده میکنم . قبلا هم توتال 9000 فلزی و توتال 7000 فلزی استفاده کردم . انتخاب برند روغن فعلا تا حد زیادی تجربی هست و نمیشه قاطعانه نظر داد .No Replacement for Displacement
Horse power sells car but Torque wins race
-
31 شهریور 1398, 15:21 #97
سلام
یادم میاد در تی تی قدیم یکی از دوستان دفترچه قدیمی پیکان مدل 76 رو قرار داده بود و در اون روغن 10w40 برای موتور پیکان مجاز اعلام شده بود.
حالا اگه یه پیکان رو به تعویض روغنی ببرید و بگید روغن 10w40 بریز جوری نگاهتون میکنه که یعنی شما چیزی از ماشین حالیتون نیست ولی خودش مهندسه! جالب اینه که برای همین موتور تعدادی از تعویض روغنی ها روغن مالتی گرید رو هم مجاز نمیدونن و اصرار دارن باید از روغن 30 یا 40 استفاده بشه! نمیدونم چطوری این روغن 20w50 رو روی مغز مردم حک کردن که هنوز هم آثارش از ذهن خلق الله پاک نمیشه!
-
4 مهر 1398, 18:26 #98
سلام
دوستان درب فیلتر روغن ۴۰۵ اس ال ایکس با آچار شماره چند باز میشه؟
تشکر
-
6 مهر 1398, 22:15 #99
سلام دوستان این حکایت سیاه شدن موتور با روغن موتور بهران آخرش ما نفهمیدیم چی بود ایمیل هم زدم گفتن که [
کاربر گرامی شما خودتان میگویید شایعه لطفا به شایعات توجه نکنید روغن بهران روزانه در موتور خیلی از خودروها ریخته می شود و تاکنون اصلا دیده نشده و گزارشی نشده که موتور خودرو را سیاه کند در صورت مشاهده لطف می کنید ما را هم مطلع سازید]
نظر شما چیست؟
بنظر من آنهایی که اینطوری میشن یا تقلبی بودن یا خیلی دیر تعویض کردن ضمن اینکه روان کنندگی خوبی داره و قلیائیتش هم با ایرانول یکی هست 7/5
-
7 مهر 1398, 07:56 #100